somewhere over the rainbow

mina favoritord, som har en stor betydelse för mig i mitt liv, och som alltid har haft det, men som det tyvärr finns en stor brist av i hela världen och i alla samhällen. Något som vi alla borde sträva efter för att leva ett lyckligare liv alltså, jag lovar er att det skulle fungera. Om alla bara försökte.

acceptans för varandras olikheter, åsikter eller anledningar till att göra vissa saker.

kärlek till varandra, till din familj och dina vänner, men också till människor som inte har det bra

förlåtelse för att själv kunna. Den utan synd får kasta den första stenen, förstår ni? Man måste förlåta andra, man kan förlåta utan att glömma. Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt. Tänk på det ni!

tålamod med varandra. Också med världen, allt kan liksom inte ske i den minut man vill, utan det händer när det väl händer. Man måste kunna ge sig till tåls, men självklart ska man påverka det själv, jag menar inte att du ska sitta hemma och vänta på att få ett jobb typ.

tillit för att kunna leva ett lättare liv. Förlitar vi oss på varandra så underlättar det en massa problem som vi annars skulle bära ensamma. Ensam är stark men tillsammans orkar man mer.

Det bästa är att orden hänger samman med varandra. Det blir lättare att uppfatta ineebörden av dem tillsammans, de har ju i prinsip samma tanke i sig. Jag har en massa ord som jag gillar men de här är de med mest betydelse för mig, just nu. Plus att jag tycker att vi ska uppskatta de små sakerna i livet lite mera..
feber någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0