Akuten två dagar och svensk sjukvård suger arsle

Jahapp. Har varit på Danderyds akutmottagning två dagar i rad nu.. Igår började det med att jag åkte in till akuten, där dom snabbt insåg att det var blindtarmen. Sen var det inte det och jag skulle till gyn, så jag las in på en äcklig jävla avdelning och mådde skit, för jag fastade, det luktade äckligt och jag var trött. Sen är inte sjukhuskjortorna någon höjdare heller... Att ha dropp är äckligt. Ställningen är irriterande att dra runt på. Så blir man värsta kissnödig också och toaletten var äcklig. Pga tanterna alltså.

Lyckades hålla humöret relativt bra tack vare älskade Ahli, som var med mig hela dagen! Världens bästa <3

Tröttnade iaf tillslut på att sitta och vänta (när jag blivit skickad till gynakuten)
Så jag började böla, letade upp en sköterska och bad henne ta bort droppkanylen som jag hade kvar i armen (dock utan dropp, bara nålen) grät lite till, alla beklagade sig över hur synd det var om mig, gick till anna och ahli och sa att nu åker vi hem. Sagt och gjort, jag gick från det där jävla sjukhuset typ 11 timmar efter att jag kom dit, och vad kom dom fram till? INGENTING. Blir så jävla less. Kunde lika gärna legat hemma och haft ont.

Så idag åkte jag till gynakuten igen, på morgonen. När jag väl fick träffa gynekologen så hittade hon ingenting och trodde det var blindtarmen, dessutom var hon skitdålig eftersom undersökningen gjorde jätteont! Asså jag typ skrek och hon ba "blablabla". Jävla skitläkare. Arg irriterad ont och ledsen tog jag tunnelbanan till centralen och sen pendeln hem och träffade frasse <3 Då blev jag på bättre humör som alltid :)
mer om det sen, det här blir för långt.


kan ju bjuda på en snygg bild på mig som Ahli tog, i det här rummet hade vi skitkul, plus att den manliga sjuksköterskan var skitsnygg...


puss hej så länge

Kommentarer
Postat av: Tessi

låter då inte skoj :S

hoppas dom kommer på sen vad felat är

2008-06-27 @ 18:42:33
URL: http://tessiilie.blogg.se/
Postat av: Sarah

jag kanske bara är dum men förstår inte.. hittade de inget fel eller var det blindtarmen?!

hoppas du mår bättre nu gumman ! <3

2008-06-30 @ 10:42:46
URL: http://sarahts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0