Jag vill också

Först av allt; ingen nämn ingen glömd, ingen ska ta åt sig av något, det blir bara dumt då. men NI vet.

Jag vill också. Få roliga meddelenaden om att vi ska hitta på något i helgen, sommarplaner, vadsomhelst, en öl efter jobbet, vad som helst. Jag vill. Jag vill inte vara den som tjatar, försöker få ihop saker och så vidare. Jag orkar inte det mer. Det är tråkigt, vet ni varför? För man får ingenting tillbaka.

Jag kan känna att vissa tycker att jag är bra vissa stunder, men sen är det liksom okej, hon klarar sig, JA, jag är ensam. Ja, jag klarar mig själv, Men jag vill inte bli som någon reserv, eller någon som finns när det passar. Jag säger ju inte nej heller, för jag tycker det är kul att umgås med alla.

Ibland känns det som att människor som man inte alls är nära kompis med känner en bättre än dina närmsta, förstår ni? det känns som att man på nåt vis förstår varandra bättre, att kunna styra upp något och det är inga problem. Inga frågor om var, när, hur, varför, vilka, utan bara JA, jag vill. Inte låta omständigheterna styra utan bara känna efter, vad vill jag? Och sen låta det ske. Livet går sina vägar ändå, ni kan inte alltid välja, varför inte våga chansa? Gör något spontant, impulsivt, man behöver inte veta varenda detalj om allt, det är det oförutsägbara som är resan.

Men ändå så svårt, vad är det som styr, EGENTLIGEN?
Förutom pengar så har man inga hinder. 18 år och hela livet framför oss, vi kan göra vad fan vi vill med våra liv. VAD vi vill. Varför inte passa på att uppleva så mycket som möjligt? Att ta varenda chans att leva. Mitt ordspråk har alltid varit; ångra inte det du gjort, ångra det du inte gjort.
Förstår ni resonemanget?

Man måste våga chansa för att känna att man lever. Det är inte farligt. Prova att bara släppa allt och hoppa, fall eller flyg, vad ni än vill. Jag kan med säkerhet lova att ni inte ångrar er.

Att åsidasätta sina egna behov, drömmar och längtan, till förmån för någon annan som t.ex. ens familj, kompisar eller pojk-/flickvän, är bara dumt. För vem har du i slutet? Dig själv. Det är inte dem som ska leva med dina beslut, det är du. En dag sitter du där och ångrar att du inte gjorde det där vad-det-nu-kan-vara den där sommaren...eller vintern.

Värt en tanke iaf. Vet inte vart jag fick allt det därifrån, skulle egentligen bara skrivit att jag tagit ett mysigt bad som varade i typ, knappt 10 min, Det är inte min grej att bada. Jag filosoferar bra när jag är trött, eller på natten. Städa är en annan natt-sysselsättning. Inte för att det spelar någon roll.

puss

Kommentarer
Postat av: denise

bra skrivet :)

2008-06-29 @ 12:09:46
URL: http://nisur.blogg.se/
Postat av: Sofia

tack :)

2008-06-29 @ 13:13:42
URL: http://sofiahs.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sofia, jag bara måste kommentera igen (du skriver ju så satans bra!).



Jag känner inte dig, egentligen. Ändå känns det som att jag gör det... på något svårförklarat sätt. Älskar hur du skriver. Utlämnande men samtidigt mystiskt, lite hemligt sådär.

Det känns som att jag kan se hela dig, och samtidigt inte.

Kan inte direkt sätta fingret på det, men på något obeskrivligt sätt vet jag att du förstår... mycket.



Kände bara att jag ville skriva det :)

2008-06-29 @ 18:40:37
Postat av: Sofiah

Tack så hemskt mkt, det värmer verkligen!



Vilken gullig känsla, uppskattar verkligen att du skriver det :)

2008-06-30 @ 00:57:57
URL: http://sofiahs.blogg.se/
Postat av: anki

du låter så sofistikerad när du skriver du :) haha, och man får sig en tankeställare, helt klart!

2008-07-08 @ 11:54:13
URL: http://ankiblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0