Regn

Det regnar satan här. Jag har egentligen ingenting emot det, för på något sätt känns det lättare att känna såhär när det regnar än när det är sol. Jag har liksom ingen press på mig att sitta ute i solen och se glad ut. För just idag är jag inte så glad.

Eller, glad  har man olika definitioner av. Man kan vara glad för att ha träffat någon, bara allmänt glad eller ja, rentav lycklig. Men idag känner jag mig bara sådär.. Vet inte riktigt. Igår var det bättre, jag längtade och såg fram emot resan hur mycket som helst, det är inte så långt kvar nu! Lite mer än en månad bara. Men idag är det som bortblåst, eller som att regnet tog med sig gladheten och spolade ner det i närmaste gatubrunn.. Jo, regnet.

Har ni någon gång bara lyssnat på regnet förresten? Jag kommer ihåg när jag bodde i Rosersberg, då när det regnade brukade jag sätta mig på balkongen och bara lyssna ibland. Jag satt där, skyddad från regnet och allt annat, men jag hörde det och såg det från väldigt nära håll. Sen upptogs mina tankar av andra (onödiga) tankar, och jag gick in igen. Men dom korta stunderna var i alla fall sköna när dom väl inträffade. Man måste få tid med sig själv ibland.

Jag skulle vilja sätta stopp för alla tankar som jag inte vill ha kvar. Tankar från förr i tiden. Så nu gör jag det.
Nu börjar jag om.. Efter ungefär 3 och ett halvt år så är det dags för mig att starta om på nytt. Måste rensa tankarna, men också materiella ting, som lådor och så. Nåja, vi får se hur det går.

Adjöken på er så länge :)

Kommentarer
Postat av: ahli

Ja dom är så onda :O

2008-06-30 @ 20:58:20
URL: http://ahli.blogg.se/
Postat av: anki

snart slipper vi regnet

(och jag känner mig duktig på att kommentera!)

jsg vill också rensa mina tnkar ibland,

men jag har gjort det faktiskt.

förr var jag mycket värre, fast jag kan fortfarande sätta mig i situationer då jag till exempel lyssnar på en låt eller så som får en att minnas tillbaka till "den tiden" och då förfaller jag i mig själv. men det är som en trygghet tror jag.

men som sagt, det blir bättre, det blir det.

2008-07-08 @ 11:57:52
URL: http://ankiblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0