vad vill du bli när du blir stor?

I brist på annat så gjorde jag ett test, haha. Läskigt det här, även om jag skulle vilja ha valt båda alternativen i många fall.

Din personlighetstyp:

Entusiastiska, kreativa och idealistiska. Kan göra nästan allt som intresserar dem. Socialt begåvade. Måste leva sitt liv i enlighet med sina värderingar. Entusiastiska inför nya idéer, men blir uttråkade av detaljer. Flexibla och öppna för argument. Många och varierade talanger och fritidsintressen.


Karriärer som skulle kunna passa dig:

Skådespelare, journalister, skribenter, musiker, konstnärer, konsulter, psykologer, entreprenörer, lärare, personalvetare, politiker, diplomater, TV-reportrar, marknadsförare, forskare, säljare, artister, präster, PR-ansvariga, sociologer, socialarbetare.


Tänkte också skriva mina egna kommentarer varför jag gjort vissa i fetstil, haha.

Skribent, just för att jag älskar att skriva och jag har faktiskt hört att jag är bra på det, om man nu får skita i jantelagen för en stund.

Psykolog, tänkte jag bli förut, för att jag vill arbeta med människor och föröska hjälpa dem..

Entreprenör, jag kan själv säga att jag är rätt driftig och ambitiös så jag skulle nog klara av att vara entreprenör, om man ser det som att man startar företag osv, inte byggnadsentreprenör alltså.. haha

Marknadsförare/Säljare, det var min lärare som sa att det skulle passa mig perfekt, men jag har också tänkt på det.

Präst, det här var ju väldigt lustigt eftersom jag just nu har bestämt mig för att studera teologi vid något universitet efter gymnasiet. Eftersom religion intresserar mig väldigt mycket, inte bara kristendomen, utan andra religiösa frågor från olika kulturer osv, tror jag att det skulle passa mig bra. Det här valet anses konstigt av många, men det är ju inte ni/dom som ska plugga till präst/diakon/vad man nu väljer att bli, så jag tänker stå på mig. Det skulle vara kul att visa att alla präster inte är gamla gubbar eller väldigt konservativa personer. Sen får man vara med människor från födseln genom hela livet fram till döden, ganska coolt...

Lärare, först var jag inne på engelska eller historia, men sen nu har jag tänkt att om jag läser teologi på den nivån att man blir proffessor eller liknande så skulle jag vilja undervisa i teologi på något vis. Eller engelska. haha.

Nu har antibiotikan gjort mig illamående så nu går jag och lägger mig en sväng. Puss!


Kommentarer
Postat av: Sophia

Hej Sofia!

Hoppas allt är bra med dig :)



Kom in på din sida av en slump. Det är skrämmande vad jag känner igen mig i dig, haha. Psykolog, skribent, entreprenör, lärare och präst (religion är en favorit). Alla dessa val ligger högst upp på min lista också.

Tänk vilka intressanta diskussioner vi skulle kunna ha, va? ;)



Sköt om dig!

2008-06-27 @ 20:08:08
Postat av: Sofia

Jo tack det är okej, hoppas allt är bra med dig!



Haha, ja vad läskigt, verkligen konstigt hur man kan känna igen sig i folk man aldrig träffat.

Ja, det skulle nog kunna bli väldigt intressant och många djupa diskussioner, haha :)



Ta hand om dig du med! :)

2008-06-28 @ 00:31:37
URL: http://sofiahs.blogg.se/
Postat av: Sofia

Fats nu när jag tänker efter så har vi nog träffats? :) Såg din mailadress, haha! :)

2008-06-28 @ 00:33:04
URL: http://sofiahs.blogg.se/
Postat av: Sophia

Jovisst har vi det :) Under ungefär 3 års tid, haha ;)

Men det var länge sedan nu.

2008-06-29 @ 13:09:24
Postat av: anki

det e klart du ska stå på dig angående teologin, du ska itne bry dig om vad andra tycker och tänker... för det är faktiskt din framtid, ingen annans :)

2008-07-08 @ 11:51:24
URL: http://ankiblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0