Fotboll

Hallådär.. Idag har varit en händelserik dag! Eller inte, vaknade helt genomförkyld, ni vet när man är sådär torr i halsen (eftersom man inte kan andas genom näsan) och så går det inte bort? så hade jag. Så dagen spenderade jag i soffan, tills pappa kom och hämtade mig. Vi åkte hem till honom och åt middag tillsammans med Anna, Jimmy, Engla och Saga. Det var faktiskt riktigt mysigt, trots att alla typ var sjuka. Blev roulader med lök och baconfyllning med örtpotatis och en sallad bestående av röd mangosallad, röda och gula körsbärstomater och sockerärtor. Var riktigt gott, men pappas mat säger man aldrig nej till. Kanske därifrån man fått sina skills? haha.

Pappa skjutsade sen mig och Emelie hem till mig, och vi tittade på fotbollen. Alltid lika underhållande med fotboll, och det fick mig att längta ännu mer till söndag! Förmodligen kommer vi dra oss in till Solna redan vid 12 någon gång, för att möta upp spelarbussen vid 13. Äntligen! Som jag längtat efter premiären, inte helt fel med årskortet heller, som man får tacka syrran för. Annars hade jag aldrig haft något, hade ej haft råd. Funderar på att köpa ny tröja också, känns som om att det är på tiden. Men det får bli ett senare problem, denna lön var inte direkt något att hurra över.

Hur som, någon annan som ska gå på premiären? Kanske heja på Kalmar? Nej, tänkte väl inte det...

                                                     image19
NU väntar jag på att Emelie ska komma hem igen så vi kan sätta på en film och somna till. Vet inte riktigt vilken det blir, men Slem ville se hairspray.

kaputt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0