Herregud..

Kom och tänka på en sak nyss. Jag var och hälsade på på min gamla högstadieskola idag, Ekilla. Träffade en gammal "lärare" (nej, du var inte lärare och vet ej vad jag då skulle kalla dig...) och sådär, och jag kan inte sluta förundras, var vi verkligen sådär små? Som jag kommer ihåg det tyckte jag vi var större, nu syftar jag alltså på kroppen, alla är så småväxta! haha. Sen att man kände sig mkt äldre än vad man egentligen var (har jag kommit underfund med när jag börjar känna mig gammal på riktigt), är ju ett annat fenomen som tyvärr märks.
Jag blir lite ledsen, när jag ser alla tjejer (och killar för den delen, hm) som bara.. jag vet inte ens vad jag ska skriva, jag blir bara så.. fundersam. Var jag verkligen så när jag var 14, 15? Förmodligen var jag MKT värre, men det är en helt annan historia som vi kan spara till senare, hehehe.

Jag och Malin har haft intressanta diskussioner om det här med ålder, och kommit fram till att vi hamnat i någon slags jag-är-nästan-18-års-kris. Kan låta lite skumt, men det är sanningen. inte längre pallar man kröka två dagar i rad, utan man ligger istället däckad dagen efter en "helkväll" (när man dessutom kommit hem vid ett, till skillnad mot förut) Nej, det här håller inte. Haha. Visserligen är alkoholkonsumtionen inget problem, det var inte det jag ville komma till. Tog bara ett konkret exempel.

På tal om det här nu då. Jag och Malin hamnade på en fest med människor som var 2-3 år yngre än vad vi är. Vi snackar alltså årgån -92, -93 kanske. Och så kul som vi hade hade vi inte haft det på länge.. När vi tittade tillbaka på det här, och insåg att de gick i nian, så förstod vi varför vi hade så kul. Fan, nian var ju glanstiden, livet lekte, haha. Sen kommer gymnasiet.. och nu är alla små bitterf*ttor. Nej men ärligt, alla är tjurigare nu för tiden, så kräsna och så svårroade.. lev livet för tusan.
Till saken hör också att jag vill vara back to 15, bara för en kväll. Fan va kul det skulle vara. Då skulle jag verkligen njuta av det och inte oroa mig så mkt, som man hade fullt upp med då..



puss på er! (och ni kan bortse från att jag missbrukade paranteser i det här inlägget, hehehe)

Kommentarer
Postat av: MB

Mitt hjärta.....
Ni var likadana, vare sig ni vill eller inte hahaha.
Skillnaden som jag kan tillstå, är att ni hade lite mer, hmm, framåtanda..... typ :)

2008-03-05 @ 23:05:33
Postat av: Anonym

just ja. i en blogg får du missbruka paranteser hur mycket du vill, jag lovar.

2008-03-05 @ 23:06:45
Postat av: Sofia

haha, tack du ;)
och mjo, vi var förmodligen likadana.
Men fan så mkt snyggare!

2008-03-06 @ 17:42:49
URL: http://sofiahs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0