Hihi, telefonföräljare..

Jag har en ny hobby! Varje gång det ringer en telefonförsäljare så driver jag med dom. Eller börjar prata med dom och ställer lite konstiga frågor, typ, vilken dag det är osv. Förvånansvärt många vet inte vilken dag det är faktiskt. Som han som ringde nyss, hihi. Konversationen:

- Hej *** heter jag och ringer från Telia. Är det Pia jag pratar med?
- Tja! Nej det är det inte, hihi.
- okej.... är det Mariana..?
- ehneeuuuuj, det är det inte heller..
- okeej.....
- Pia och mariana är samma person, du vet det va? ( det är mammas tilltals- samt mellannamn)
- Ah, jo, ja det visste jag ju. Men ibland försöker folk luras..
- Jaha, men det är inte jag iaf.
Här nånstans börjar han bli lite ställd tror jag, men han var trevlig att prata med faktiskt! Han skulle ringa tillbaka imorgon, och när han frågade : är hon hemma imorgon? Så svarade jag; vad är det för dag imorgon? och det visste han inte på rak arm... hehehehe. Då sa jag att hon kanske var hemma och att han kunde ringa tillbaka. tack hej så var det samtalet slut. Alltid lika trevligt.

Förövrigt ska jag ALDRIG mer måla naglarna svarta. Det är ju supersvårt att få bort och nu ser man smutsig ut. USCH. Inte nog med att jag kände mig som döden med det på.. haha.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0