Dag hit och dit, redan onsdag! :)

Idag har varit en dag med.. minst sagt många känslor.

Började med att gå ut till bilen, för att åka till skolan klockan 10. TADA! Dagens första nyhet: En härlig p-bot på 500 kr. Skriver iväg ett argt mess till mamma, jag hade bett henne lägga i pengar till kvart i tio (jag la till och med fram enkronor, betalar faktiskt för sånt själv) och eftersom hon inte ringt eller något sådant så antog jag att det var lugnt. Kollar på lappen och ser att min gulliga mamma har lagt i pengar till 09.07. Utan att säga till. Om fallet hade varit så att p-lisan precis varit där och lappat och det var fel (typ, hehe) hade jag mer än gärna letat upp denne och blivit arger. Tänk Göta Kanal 2, hahaha. Men så var det ju inte. Min favorit-mamma lovade hur som helst att hon skulle betala den, väldigt snällt då jag fick en sketen lön den här månaden.

På vägen till skolan minns jag att jag glömt ta fram kycklingen ur frysen, så messar min kära syster. Efter ett tag minns jag att jag även glömt att lägga ut nyckeln. Hon skulle nämligen komma hem till mig och börja med maten eftersom jag slutade klockan fem, och klockan sex hade jag bjudit hem folk på middag eftersom mamma fyllde år. Värsta hemlighetsmakeriet, mamma visste ingenting! Muhaha.
Jag tyckte iaf att jag var superrolig när jag skrev till min brorsa "örnen har landat i boet, var är duvfamiljen?" Hahaha. humor.

Det är så roligt att överraska mamma, hon blir glad för minsta lilla, och hon ÄLSKAR när det är mycket folk. Idag fick vi hit både min sýster med familj ( 4 stycken) fast det var ju vi tillsammans som ordnade det här så det räknas kanske inte? Min bror + familj (4 stycken) Jesper, jag och mammas man Mats. Eller inte man,. men man kan ju inte kalla det pojkvän i den åldern?

Bäst var ändå igår när mamma kom hem från Grekland. Då hade jag och Anna blåst upp ballonger, köpt 2 st wienerbröd med ljus i ( en femma och en tvåa, hehe) och började sjunga när hon kom ut från "porten"  på Arlanda eller vad man ska säga. Anna bangade ur så jag stog mest och vrålade själv. Fick en del blickar, men vafan, ska man göra något kan man väl göra det ordentligt! Såg ju redan ut som ett mongo med ballonger så kunde lika gärna dra på med sången också tänkte jag.

Nåväl. Glömde även handla på hemvägen, så jag har glömt det mesta idag faktiskt. Middagen blev lyckad, såklart, det var ju liksom mitt eget ihopsnickrade recept! Alla tyckte att det var gott, och om dom inte tyckte det så lyckades dom hålla minen iaf. Blev precis klar med att ha plockat undan, diskat och torkat av. Nu ska jag plugga. Va långt det blev. Haha.

Puss så lääänge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0