Hej håå




Först och främst; jamaicaner och karribiska dialekter (? heter det ens så?) är GALET sköna. Är generation fett på tv nu, haha. Jag bara njuter.. Inte av de större kvinnorna utan av dialekten. Eller säger man dialekt verkligen, det är ju liksom deras sätt att prata på. Men det är ju engelska så det är ju inte ett eget språk. Nåja, ni förstår vad jag syftar på.

Jobbet idag gick bra, ganska snabbt och smärtfritt. Är ledig imorgon så det ska bli skönt att sova ut och sen har jag nog planerat att försöka se Englas luciatåg. Se när dom står och petar på varandra och äta pepparkakor som ungarna säkert har snorat på. Låter mysigt! Kanske man kan passa på att skaffa sig en trendig dagisförkylning när man ändå är igång liksom. Nej, men skämt åsido.

Jag förstår inte hur man kan vilja förespråka fetma? Jag är lite i chock. Jag tycker att det är JÄTTEBRA att man är nöjd med sig själv oavsett vilken form och sotrlek man har, absolut. Men man kan inte komma och säga att det är bra för hälsan, det är INTE hälsosamt för kroppen att bära på för mycket vikt. Som vissa kvinnor i det här programmet. Snacka om att få hjärt- och kärlsjukdomar.. Och problem med lederna (ja, jag har också problem med lederna så det kan man väl få ändå men ja..) och andra ohälsosamma bieffekter. För även om de kanske äter nyttigt, så är det ju något som dom äter som gör att dom inte håller en normal vikt som andra lyckas göra, vi som gärna äter donken eller pizza, chips och choklad(helst schweizernöt) då och då.. Och de blir ju så begränsade i sig själva, somliga kan ju bli så stora att de inte kan gå tillslut. I samhället också blir man (kan bli) utstött, men i det här samhället är det accepterat att vara stor och det är ju jättekul att det funkar, de är vackra på sitt sätt. Men ännu en gång, det är inte nyttigt att vara för stor, hur lycklig och frisk man än må vara.. Men det är bra att inte alla faller för skönhetsidealen som råder, för även om folk förespråkar att naturligt är vackert så har vi väl alla våra hjärnspöken.

Okej, nu räcker det. Haha. Var bara tvungen att skriva det som kom upp i mitt huvud, ber om ursäkt om det blev lite rörigt. Imorgon förutom luciatåg och sovandes står träning på schemat, får se om jag går dit på dagen och tränar lite styrka. Iochmed att jag har börjat dansa så måste jag försöka stärka min armmuskler för att kunna utföra tricken på rätt sätt. Just nu är jag svag som en räka! Haha.

en skön jamaican;



Puss och hej.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0