-

Hej hej!

Idag har vi skitfint väder, hur härligt är inte det? :D

Jag brukar (vanligtvis) inte använda smileys. Fast  idag är en sån dag när jag måste göra det! Så en jätteglad smiley var på sin plats, tycker jag.

Jag försöker få tag på mamma. Hon svarar inte. Jag avskyr när folk inte svarar i telefon. Äh, hon håller väl på att söva någon stackars människa.. eller vänta, är det fredag idag? JA DET ÄR DEEET. Yippie. Då är hon klar. Hetringningen continues.

Vill bara att alla ska veta att man borde leva i nuet. Inte hålla på att älta det som varit, eller oroa sig för vad som komma skall. Bara lev livet! Annars sitter man där och undrar vad som hänt. Detta är ett av skälen till att jag inte började plugga nu i höst (för er som inte vet det så kom jag in och var inskriven på uppsala universitet, lärarutbildning start nu i augusti). Men sen tänkte jag efter; varför ska jag göra något som jag, egentligen, inte har lust med alls? Det är ju mitt liv och min framtid, och vi är faktiskt fortfarande unga, min åldersnoja till trots.

Somliga tycker detta är idiotiskt. "men vafan, om du har kommit in är det ju bara att du pluggar ett år". Men NEJ! Jag är inte en sån person som gör saker halvdant. Ska jag plugga ska jag fan göra det ordentligt, och hade jag börjat plugga nu hade jag blivit en sån som jag aldrig har velat vara. Genom att skjuta upp det här ett tag har jag tid och lust att göra det jag vill, nämligen jobba, tjäna pengar och spara pengarna för att sen göra något extremt superjätteroligt nästa sommar.

Visst, jag trivs inte på mitt nuvarande jobb. Ja, jag har en hyra att betala. Men so what? Allt lässer sig alltid till det bättre, bara man har en bra inställning. Ställer du in dig på att allt ska gå fel för dig, du är olycksdrabbad etc, ja, visst fan blir det så då. Just idag har jag en jävligt positiv och glad inställning, det känns som att jag har hela världen framför mig. Och det har jag ju också.. faktiskt.

Det gäller bara att man ändrar sitt tankesätt till det bättre. Skippar alla negativa tankar, skiter i att ångra saker man gjort (vem fan bryr sig egentligen?) ta alla chanser man får och dansar som om att ingen ser dig. Först DÅ får du ett sjukt roligt liv. Prova göra något oväntat, eller inte ens oväntat bara något som du alltid velat göra men inte orkar/vågat/kunnat. Jag har iaf tagit tag i ett par saker som jag har velat göra. Nu är det dags. Hur det går sen får väl tiden utvisa, men fram tills dess så ska jag bara ha jävligt roligt.

(medan jag skrev det här inlägget ringde mamma, hoho)



PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0