-

Idag är jag full av inspiration. Jag känner mig kreativ.. jag vill måla. Eller skriva. Jag har adlrig riktigt målat.. Men jag har tecknat. Nu fick ni veta något nytt. Jag älskar att "teckna", eller skissa, eller vad fan man kallar det. Det blir inte allt snyggt eller det har inte alltid en mening, men ibland är det skönt att få ut det man har i huvudet, på ett papper och sen bara är det där. Jag vet inte hur många dikter, noveller osv som jag har sen mina "yngre" år, när jag mådde som sämst så skrev jag som bäst, är det därför alla legender ansågs som knäppa? Van gogh (haha vem fan är van gogh, till dig anna om du läser) skar väl bort örat? Eller var det Picasso? (jag kunde likagärna ha googlat det där och framstått som extremt påläst) (ps. 2. jag kommer förmodligen googla det efter det här inlägget för att jag är så extremt sugen på att lära mig onödiga saker) (ps. 3. vilket jag har hört är väldigt manligt. att vilja veta onödiga saker) Dom kanske måste må psykiskt dåligt, eller ha knäppa fantasier, för att kunna skapa och ha sig?



Åh kära kvällsfilosofi. Jag som inte gillar mode (eller gillar, har inte pengarna att bry mig, plus att det mesta är fult?) har suttit och läst modebloggar och tänkt typ, ååh vad vackert, vilka fina bilder och coolt om jag kunde ha så. Men, face it.. Ingen av oss, eller väldigt få av oss. Kan bära upp den stilen som några av de största modebloggarna har. det är skitsnyggt och fint på dem, men på oss skulle det bara bli väldigt.. fel.
Jag tror iofs att det mesta sitter i huvudet. Trivs du i dina kläder, då syns det och då blir det snyggt!

En annan sak som crossed my mind (aaw yeaah internationellt) är att jag har svårt för att lägga pengar på kläder. På kläder som jag skulle kunna använda. Något som jag lägger pengar på däremot, utan att ens blinka eller lägga ner en tanke på? tatueringar och piercingar. Jag räknade lite i huvudet (jag + räkning inte bra) men observera att även minnet sviker ibland. Jag har lagt.. ca 3000 på piercingar (HAHA!) och ca.. hoppsan, 3000 på tatueringar också. Bara något jag tänkte på idag.. Att det är konstigt hur jag prioriterar.

Jag måste göra något. Kanske armband.. Ska köpa pärlor.

MEN vad är det med mina jättejättelånga inlägg? Den som klarat sig hit kanske har noterat att jag, paranteskvinnan, förmodligen har slagit rekord i att använda paranteser. And I love it.

Nu ska jag hitta en passande bild att lägga hit. Tralala...



fick bli lilla kaninen (jag)
förövrigt aprak och mitt knä, mitt arma knä!
Jag hade så ont.. efter att ha ramlat in i ett cykelställ..
nog sagt.


Kommentarer
Postat av: emelie

ja men lilla kära sofia vad hände egentligen när du ramlade in i cykelstället? ;) HAHA

2009-09-17 @ 22:43:37
URL: http://emeliestomberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0