så var det tisdag!

(Haha hur stor var inte den här bilden egentligen? typ från 2006.. när man fortfarande var smal.)

Hej på er!

Resan hem var minst sagt intressant.

Det börjar med att det är dimma över hela Kos så inga plan går. Det är överfullt på flygplatsen och barskoleeleverna som skulle åka hem (de danska och norska) fick snopet sätta sig på en buss tillbaka in till kos town och vänta in morgondagen. Jag och Carro la oss på asfalten utanför flygplatsen och tänkte sova (kommer man från rosersberg är det okej att ligga på asfalten), eftersom klockan var fem så var vi måttligt trötta, inte jag iofs eftersom jag hade varit på date och druckit redbull innan vi åkte. Haha. Jag kände ingen stress alls utan hamnade istället i något DiLeva mode där jag bara såg det bästa hos människor. Såna här förseningar och annat kan man ändå inte påverka själv och alla har det jobbigt nog, så det var lika bra att vara glad. I mitt hypade humör när vi står i incheckningskön efter några timmar säger Carro "Sofia, om jag inte kände dig skulle jag tro att du är full eller något". Men alla reagerar olika när man blir trött, jag svamlar mest.

Flyget till Aten från Kos tar ca 45 min. Jag vaknade när vi var nere på landningsbanan. Ja just det, på Kos fick vi sällskap av Johannes, en av lärarna för programmet som spelades in där nere. Så vi alla tre lägger oss och sover framtills att vi får fixa våra boardingcards, och då får vi reda på att vi inte kommer hinna med planet från köpenhamn, så vi blir ombokade till en senare flight. Ingen fara där heller, vi kom ju iallafall hem på samma dag.
Sover lite mer, eller vi åt donken också, såklart..

Efter mååånga timmar på Atens flygplats (den är inte världens roligaste måste jag säga men ändå klart bättre än Antalya för er som varit på den), får vi äntligen stiga på och åka till Köpenhamn. På Köpenhamns flygplats får man inte röka fick vi irriterat erfara. Vad är det för dumt? T.om. på Arlanda har dom ju rökrutor. Så snopet får vi sätta oss och läsa i väntan på att planet skulle gå.. Det var väl en väntan på någon timme eller sådär. Efter en timme i luften landar vi på Arlanda och jag åker hem till Ahli.

Nu är jag i Jakan för tillfället, där jag ska bo i någon vecka (troligtvis typ två). Pengarna sinar och jag har inte råd med bensin, så frågan är hur mycket jag kommer kunna vara i Märsta, inte mig emot att slippa den lilla hålan.

I helgen får jag besök av mina älsklingar och fd. roomies från Kos! TJOHO! Är typ överlycklig för det. Vi alla ska bo här i Jakan, de som kommer är Tommy, Zigge, Rolle och deras tjejkompis Linda.

Aa annars då.. Längtar till November. Hehe. Då drar jag till Amsterdam!

Tjolahopp

Kommentarer
Postat av: anki

Alanyas flygplats va väl underbar?

Jakan?! :p

2010-08-03 @ 20:35:14
URL: http://ankiblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0