bara massa babbel




Här sitter jag efter tre månader på Kos med bränd näsa och en solglasögonbränna i klass med den Jokkmokk från min kurs hade konstant i en månad. Och den var inte att leka med. Tror att det kan bero på avsaknaden av sol som gjorde att min bränna imorse bestämde sig för att ge upp. Envis som jag är bestämde jag mig för att gå till stranden. Solskydd, vad är det? Har ju faktiskt varit här länge nu tänkte jag och glömde för en stund bort mitt avflagnade ansikte.. Tills jag kom hem. Och såg den. Brännan med stort B. Jag bränner mig (istortsett) aldrig. Nu är jag röd på de ställena där jag tappade färg imorse, brunare på andra ställen och mitt snygga brännmärke på kinden ser ut som ett äckligt sår.. Snygg som få!

Gick till Jacksons "tidigt" imorse (strax innan ett, tolv för er därhemma) och la mig för att läsa, sunglasses on.. Tänkte inte på att solen tog så mycket som den uppenbarligen gjorde..
Världens bästa personal där iallafall, Jimmy frågade om jag var där ensam, sen sa han, It's okay baby, you have all your friends here anyways.. Aaw. Inte konstigt att man hänger där hela tiden liksom.

Blir tjatad på att dricka en daiquiri, vilket jag säger nej till.. Tills Carro går, då ser jag mig som slagen och får min daiquiri, varpå en kille ur personalen frågar om jag kan ha hans öl där också. Inte nog med att jag låg ensam där, nej då såg jag även ut som en ensam alkoholist.. Men låt gå för det då. Sen ser jag det förbannade tv-teamet som är precis överallt. Vi måste liksom finta kamerorna hela tiden, det är åt helvete. Dom filmar ofta på klubben där jag jobbar så jag kommer säkert synas i bakgrunden när jag springer runt.. Aa lyckat. Hoppas inte.

Igår försökte vi mörda en kackerlacka på vårat rum, sen gick vi ut och åt middag på ett mysigt ställe inne i stan. Vi skulle egentligen ha gått till Old Town men det här lilla stället fångade vårat intresse.. Sjukt god mat, jag åt pasta med rökt lax.. LAX LIKSOM! Det har dom typ inte här.. Jag dog lite, det var väldigt gott. Efteråt var vi så mätta men gjorde ett tappert försök till att dricka, det gick inte bra alls. Så vi gav upp och gick och la oss istället. Bra val!

Förresten, holländsk frukost är gott.. Och jag känner mig som en tattare (har inga skor) och annars hade jag alltid Ahli som stöd (också barfota), men nu är jag alone med mina bara fötter.. Carro tyckte inte att det var så konstigt att jag kände mig som en tattare; "du är ju en liten tattare!", ja, en liten tattarunge har jag blivit. Barfotabarn som min mamma kallar det (eller kallade mig, vet inte vart det kommer från) eller naturunge, Naturekid! Som vi kallade Salty i början här.. Hihi.

Ikväll ska jag laga mat till Carro som jobbar, pasta carbonara ska jag svänga ihop, sen ikväll tänkte jag partaja med mig själv, kanske gå till jacksons och vara mobbad eller något. Mitt älskade Kos.. Om åtta eller nio månader ses vi igen..

filakia agapi mo (har faktiskt lärt mig något på grekiska, typ... hur det stavas är en annan femma)


Kvällen när norskorna åkte hem, alla käkade middag på Jacksons sen satt vi i puffarna och möööös. haha

Kommentarer
Postat av: anki

jag saknade dig idag

jag saknar dig annars cokså men det var något speciellt med dagen... en rökkompis typ, pratkompis, kompis, jag har ju inga, hehehehehehehehe.. men wtf.. jag borde egentligen radera allt de här o skriva "jag saknar dig" men du får läsa bara för att du är du.

jag vet. fett intressant.

puss.

2010-07-30 @ 22:26:42
URL: http://ankiblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0