den 16e juli tvåtusentio, fredag!

Hej hej hallå!

Ska väl börja att berätta lite om gårdagen. Jag och Ramones går upp relativt tidigt för att jobba ute vid hamnen med att sälja biljetter. Det är skitfräscht, jag har en röd t-shirt och svettas man minsta lilla får man svettmärken direkt. Jag är med andra ord jättesnygg eftersom det är ca 35 grader och stekande sol. I försök att inte svettas lika mkt gömmer jag mig bakom träd och liknande samt trycker i mig säkert tre liter vatten om dagen (ha, jag kan visst dricka annat än sprit mamma). Nåväl. Off till Baltic beach som eleverna numera hänger på, fråga mig nte vad som hänt med Sol Y Mar för det har blivit skitdåligt. Efter tio veckor på den här (underbara) ön så tycker dom vi ska betala för solstolarna, på en strand där vi varit daligen nästan. Bara för dom skaffat en liten maffiagrek som går runt och tycker att han är tuff med sin magväska. Haha.

Vi sitter iaf och försöker lukttorka efter att vi har badat när telefonen ringer och Lina säger att hon sitter på färjan från Rhodos. Frågar om vi kan möta henne i hamnen, eftersom jag tror att hon skojar så säger jag ja, men då säger hon bara okej, puss! och lägger på. Så jag och Ramones stirrar på varandra i någon minut innan vi ringer upp och vem tusan kommer inte gåendes vid hamnen en timme senare om inte Lina? Hon hade haft tråkigt och tagit sig till köpenhamn för att ta flyget, det enda hon fick med sig var sin handväska. Så nu delar vi garderob allihopa!

För att fira att hon hade kommit och att vi var tre igen så beställde vi en bucket. Aldrig en bra idé.. Jag och Ramones får för oss att smita iväg med den när Lina inte ser så vi sitter och häckar i stranden några stolar bort och gömmer oss. Sen börjar vi snacka med några norskar och hör och häpna, vi satt fan på WEST stranden. Vilket aldrig har hänt, förutom förra gången vi drack bucket iofs.. Som att man dras dit av en bucket. Jaajaa.

Efter den så vinglar vi hem. Får för oss att köpa lite mer sprit (vem får alla dessa briljanta idéer? jag förstår inte) så vi köper vodka och hamnar på förfest hos andra norskar, det bokstavligen kryllar av dom, på våningen över oss. Satt och lyssnade på norska låtar och lågstadiemusik typ Aqua (?!).

Skulle sova tillsammans Carro, Lina, Ramona och jag i vår dubbelsäng, men det blir jag, ramona, carro och hennes killkompis från Sverige som får ligga och trängas. Stackarn. Nu har jag kommit på en lösning och sover på golvet tillsvidare. Berättar mer om idag i ett annat inlägg, nu blir det för långt.



Puss!
Ahli, Ramona och jag i ett försök att vara kulturella och sprang omkring i ruinerna här på kos :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0