den 18e juli 2010, kos


OMG GE MIG KAVIAR!
Kan någon skicka ner en tub kalles kaviar till mig. Jag håller på att avlida. Jag har aldrig gillat kaviar men har fått något konstigt sug efter det. Kanske är det värmen som gör att man blir sugen på salt, för kaviar är ju inte särskilt gott eller?

Igår skulle vi ha varit lediga från jobbet. Oh förresten! Igår gjorde jag två saker jag aldrig trott att jag skulle göra - jag satt i VIP-hörnan på en klubb (visserligen den jag jobbar på men ändå) och jag drack fanta och rosé, eller "saint tropez" som den nu (tydligen) kallades. Det var väl faktiskt helt okej. Vi hade tillgång till 40 flaskor så det var rätt roligt, jo det var ju jobbet vi hade igår, att sitta i vipen från kl. 16 och framåt och leka viktiga. Väldans ansträngande. Delade på en 28 bitars sushi tallrik på loungen också, dom har så sjukt god sushi där att det är löjligt.

Så när After Beach partyt börjar gå mot sitt slut får vi den briljanta idén att dricka en bucket på Jacksons. Jag har sagt det förut och jag säger det igen - en bucket är aldrig en bra idé. Speciellt inte när vår chef ringer 22.30 och säger att vi måste jobba.. Fine, tänkte vi. Dom får skylle sig själva eftersom vi hade druckit hela dagen, så kan man ju säga att vi inte direkt var nyktra. Springer och serverar helrör, plockar undan, dricker och dansar. Kvällen slutar med att jag och Ramona står på baren och dansar till "Jeg kaller pa deg" (sjukt bra låt förövrigt trots att den är dansk) och "en, två, tre fanta och rosé", en inte lika fantastisk låt, rent ut sagt skitdålig, men i alkoholpåverkat tillstånd kan jag ju t.om. dansa till Amy Diamond och tycka att det är bra.

Ja just ja! Jag startade ett Gallianotåg! Jag och Ramona börjar dansa till låten " we no speak americano" eller vad än den nu må heta, inom kosfamiljen heter den "en float galliano" men sen är det också sjukt internt. Vi går där glatt och dansar runt hela klubben (i finklänning och högklackat), sen när jag vänder mig om ser jag att i princip alla in på Island har börjat hänga efter oss, det var helt galet kul! Det bästa var att när låten var slut så gick alla åt olika håll, men sen började dom spela samma låt igen och vilka var först i ledet om inte jag och Ramona igen. Haha, otroooligt roligt.

Vidare till barstreet (efter att ha fått lön, thank god), där det inte hände överdrivet mycket, varpå vi sätter oss på Cactus. Tydligen jobbar vi på en fientlig (!) ö, eftersom vi nu hädanefter nog är portade därifrån. Utan att ens ha berättat vart vi jobbar så får vi inte vara kvar, bara för att dom vet att vi säljer biljetter. Mycket roligt, så nu kan jag kryssa av det på listan också! Portad från en nattklubb, check.

Jävlar vad långt det blir men har nog saknat att skriva trots att jag inte har trott det. Skit i det nu. Jag får lägga in bilder så ni får vila ögonen på något vackert emellanåt (mig alltså, haha). Idag har vi städat och nu står världens bästa Ramona och lagar flygande jakob fast utan curry och banan. Så jag kommer nog kalla rätten flygande ramona. Ikväll tror jag att vi ska på cocktailparty på Jacksons, karaoke har dom ikväll också så det blir nog roligt.
Vi hörs när jag har varit ute på nya äventyr och tills dess, puss och kram!

funkade inte att ladda upp bilder så gör det sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0