Sagan om skorna.

Såhär kunde det lätt se ut när man kom in på något rum på Fantasia där alla vi som stannade kvar bodde. Allt på bilden är stöldgods.. Det är en barstol, en caféstol, en vägkon och en rullstol. Påminn mig att berätta om våra stölder!

Jag har skrivit tidigare att jag ofta kommer hem utan skor. Det här är en kort liten berättelse om mina skor.. Må de vila i frid.

Jag kom ner till Kos glad i hågen med ett gäng skor. Dock inga högklackade, men vackra gladiatorskor och bekväma flipflops, snygga sneakers och ballerinaskor. De enda som fortfarande är i livet är de sistnämnda.

Den första olyckan skedde påväg hem från en partykväll på barstreet. Jag är trött och får skjuts hem på min racercykel av Bolle, men eftersom vi har cykelkorgar så var jag tvungen sitta på sadeln, vilket resulterar i att jag letar efter ett ställe att sätta min fot på.. och sticker in skofan rakt in i hjulet. Hälen slits bort.. Ahli lagar den temporärt med en säkerhetsnål när vi kommer hem men tyvärr så föll den sönder mer och mer varje dag.. Vi har haft bra tider. Tack för det.


R.I.P Tack för denna tid.

Andra olyckan var plötslig och tråkig. Efter att ha fått lön hemifrån gick jag och Ahli och botaniserade bland vackra skor på en shoppingmall i närheten av vårat hotell. Vackra skor med strass runt ankeln fann jag då!
Vi hade roliga tider då dessa skor fick ersätta mina gamla, ja, jag tror faktiskt jag gillade de nya bättre. En dag vaknar jag upp i min säng på Club Fantasia (hotellet vi bodde på efter kursen).. Till min fasa upptäcker jag att jag bara har en sko. Och att denna sko är sönder ganska rejält.. Vart är den andra fundilerar jag på! Den återfanns senare i sin fulla prakt (den var faktiskt hel) nere i rummet under oss där Ahli hade sovit. Jag hade tydligen varit därinne och stört när jag kom hem på natten. Inget jag minns iofs och då tycker jag inte det räknas. Den stora frågan är varför jag tog med mig den trasiga skon och lämnade den hela kvar. Det var slutet på våran romans..

Mina sneakers gav upp någon gång på vägen genom att hälen släppte när jag dansade. Nu är jag inte något proffs på att dansa men så vilda moves har jag inte så skorna borde gå sönder.

Efter en visit i mitt hemland fick jag med mig ett par högklackade bekväma skor. Efter en taxiresa till hotellet så kommer jag, än en gång, hem utan skor. Fattade ingenting men mindes sen att jag måste ha tagit av dem i taxin.. Det var tråkigt att de rycktes ifrån mig så snabbt! Hann inte ta farväl.

Ja, då hade jag typ två par skor kvar. Mina flipflops och ballerinaskorna. Ballerinorna räddades i sista stund från att bli bortrövade av norskarna på båten i hamnen där vi förfestade en dag, när Ramona snällt frågar om jag hade tänkt att komma hem utan skor inatt igen. Då låg dom snällt på däck och väntade. Jag måste bara påpeka att gatorna här är superrena och jag brukar inte ha skor på mig mer än när jag går ut på kvällarna! Så tror det är därför jag glömmer dem.

Mina flipflops gick en snabb död till mötes när jag tillsammans med en kille jag jobbar med ska upp på övervåningen på Upstairs. Först gör jag en snygg vurpa precis när trappan slutar, mitt framför vakten, då den ena skon går sönder. Jag går runt i min ena sko i tron att ingen såg min vurpa (eller att jag bara har en sko). Men vakten pekar gulligt och tycker jag borde ta av den andra också.

Det var sagan om mina skor.. Må de alla vila i frid.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0