drömmen om italien



I'm back!

Jag kom på en sak, anledningen till att jag har gått upp i vikt är såklart alkoholen. Attans. Betyder det att man kanske ska sluta äta för att få det att gå jämnt upp?

Skit i det nu för det var inte det jag skulle skriva. Kollade på Drömmen om Italien idag på tv4! Fick ett plötsligt sug efter att lära mig italienska, så det ska jag göra. Jag vet inte riktigt hur bara. Kanske ska fråga om L-man vill vara min lärare, haha. Varning för internskämt.. Men mitt mål är att kunna lite italienska innan det här året är slut, vilket ger mig sjukt bra marginal. Wish me luck!

En annan sak jag blev sugen på när jag såg det här fantastiska programmet (tycker faktiskt att de flesta program som inte utspelar sig i Sverige är intressant att titta på), var att laga Carbonara, baka bröd, läsa en bok av Paulo Coelho (måste köpa en imorgon, SJUKT bra, kan säga det tusen ggr till om ni vill), och såna saker. Så det resulterade ju i något bra, jag ska banne mig laga carbonara ikväll! Tack vare att jag åkte och storhandlade igår morse innan jobbet, applåder till mig, så har jag allt hemma. Förutom pasta, för det gillar jag egentligen inte. Men det får Jesper handla, och saker så jag kan baka bröd.. Hehe ska köpa en såndär färdig påse tror jag.

En annan fantastisk sak är Discovery channel, jag bara älskar det. Önskar att jag hade den här History eller vad den heter, älskar att kolla på dokumentärer om olika krig osv.. Nä, om man skulle ta och bli historiker kanske.

Förresten så fick jag och Malin frågan två gånger igår om vi var syskon. Är vi så lika eller är det för att vi "för" oss på samma sätt?

puss igen för nu orkar jag inte mer. Jo jag har fått tillbaka min crush på Jamie Oliver, och nu har Gordon Ramsay tillkommit också. Hahaha. Det är något med mig, män och mat.. i den ordningen. Alltid mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0