optimistiskt!

men just det. När jag och Anna var i väsby centrum för någon vecka (?) sen, så satt det ett "diplom" ute vid spel/kioskdelen av coop (tror jag att det var). Där står det typ, "Diplom till årets bästa grannar blabla och blabla för någonting och deras possitivitissm...."

Don't know about you, men jag trodde det hette optimism. Blev lite förvånad, och blir det ofta, över folk som inte kan stava ordentligt. Det är särskrivningar hela tiden, felstavningar och meningar som är skrivna på fel sätt, och det irriterar mig (som är lite av en besserwisser när det kommer till sånt). Men ja, här är jag väl inte rätt person att tala om det, eftersom jag både svär, slarvar med stavningar osv osv. Men sen är ni typ tio stycken som läser också, det är inte direkt publicerat i aftonbladet.. (haha tur att jag läste igenom en extra gång, hade nämligen stavat publicerat med två b..) Okej. tönt som jag är så googlade jag. Det FINNS ett ord som heter possitivitissm. MEN! Det stavas positivitism (ska man använda ett dumt ord kan man iaf stava det rätt?) och det används inte heller i det syftet utan är faktiskt en benämning av olika filosofiska riktningar ZzZzzZ. Texten var skittråkig så orkar inte ens bemöda mig med att skriva ut den. Skulle ni vara nyfikna så läs här.

Ser dessutom inte direkt possitivitistiskt på morgondagen just nu. Inte bokstavligen imorgon, men ja, den närmaste framtiden känns mörk.

Ibland vill jag bara sitta på en solig balkong med en cigg och en kopp kaffe. Bäst att jag upprepar det jag brukar säga när jag pratar om sånt här - det är inte på riktigt. Jag gillar inte kaffe, men det låter bra att säga så, och det ser bra ut. Förövrigt förstår jag inte människor som dricker varm dryck mitt i heta solen, och ska jag röka gör jag det gärna i skuggan eller i solen med en iskall drink bredvid mig. Men släng dit en hatt, ett nice linne och jeansshorts (och en sjukt snygg kille med tatueringar) så lovar jag er att jag ska dricka kaffe. Och njuta av det.. Nästan iallafall. Eller jag ändrar mig angående en sak, varmt turkiskt the kan jag dricka i solen! det funkar finfint det.


Det skulle bli ett kort inlägg men det spårade, som vanligt. Nu går mina ögon i kors typ. Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0