Goddag!

Ny dag, nya möjligheter.

Mitt shoppingsug igår ledde till att jag åkte till Väsby C och införskaffade mig... En lykta. Enbart. Men den är fantastisk, min lykta! Den är utformat i gammalt format, typ, den ser nästan rostig ut och den är i perfekt storlek men självklart hade jag inga värmeljus hemma så fick fint nöja mig med att ställa den i fönstret, utan ljus.

Jag har inte ens gått utanför dörren idag - men när jag tittar ut genom fönstret ser det väääldigt frostigt ut, är vintern (äntligen) på väg nu? Gud, jag vet inte vad som har hänt med mig, jag som hatar snön och allt som handlar om julen har blivit en riktig sucker för ja, just julen. Kan knappt vänta på att få julpynta (måste självklart införskaffa mig nytt pynt, jag vet Anki att vi ska spara pengar men lite måste man unna sig) och har redan bakat en sats med lussebullar, som inte är perfekt, samt pepparkakor som jag tyckte smakade skit men som Mike glufsade i sig glatt.

Åh, måste göra såna apelsiner med nejlikor i! Älskar lukten! Man kanske kan dra ihop ett gäng på glöggkväll, så kan jag tvinga folk att pyssla med mig.. Baka pepparkakshus, lussebullar, kola, knäck, julpynt och dricka stark-glögg (kan tänka mig att julpyntet blir så mkt mer... fantasifullt, då).

Nej om man skulle ta tag i sig själv? Imorse tappade jag ett ägg på golvet, kanske borde städa upp det.. eeh.. Ja.
Känner förövrigt att min design inte riktigt passar in i mitt liv nu. men det blir ett senare problem. Nu till farmor på en kopp te och min veckovisa bullranson! Vilket betyder att farmor tinar ett gäng bullar, äter en halv och jag äter resten.

Later!

Kommentarer
Postat av: Angie

Älskar att du har börjat skriva blogg igen! :)

Ja absolut, ute hos dig på lördag? Frågan är bara hur man sk komma hem. :)

Vi har faktiskt börjat ha just den där traditionen att baka och laga julmat med familjen. Har haft det i tre eller fyra år i år, super trevligt att träffas o bara julmysa!

Puss!

2011-11-09 @ 22:09:18
URL: http://angieaupair.blogg.se/
Postat av: angie

men du.. Update!?

2011-12-15 @ 20:25:17
URL: http://angieaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0